Sunday, June 3, 2012

Oriental Daily Interviews with Bobby Au Yeung



June 3, 2012
「花王」歐陽震華:宣萱最惡死

01

歐陽震華(Bobby)從視卅年演過無數劇集,帶給觀眾無限歡樂,是觀眾的開心果,雖然他的身形一日一日「長大」,但合作的花旦卻愈來愈年輕,近日甚至跟年輕廿三年的鍾嘉欣搭檔,實在令人妒忌,Bobby卻一於懶理,繼續肩負栽培花旦的偉大使命!Bobby將於一連五天,剖白卅年演藝工作的心路歷程,如何從訓練班一個墊底生,憑努力蛻變成獨當一面的小生兼坐上「視帝」寶座。

02

我拍過無數劇集,襯過無數花旦,仲愈襯愈後生,的確令人羨慕,但最特別是從無緋聞,可能一直以來,我身邊都有女朋友,結婚之後又有老婆,全世界都知,加上紀錄良好,所以跟我合作的女演員都好放心。

講到年紀最輕的女拍檔,可說是《耀舞長安》的鍾嘉欣,雖然年齡相差一大截,但全無代溝,可能她早熟,而我又遲熟,嘉欣是個好純但好玩的細路女,所以合作好愉快。好似跟她拍一場床上戲,講述她被灌迷湯呻吟除衫,事前她問我應該如何演繹,從未試過醉酒嘅佢唔知點呻吟,我就教她將「二」字用普通話叫出來,估不到她又叫得幾好聽,結果一take過搞掂。除了嘉欣,不知何解同我合作的女藝員都是惡女,可能我太百厭,不夠惡實在治不到我!

冇人敢郁張櫈

最惡的一定是宣萱,我夠膽這樣講全因宣萱最講得笑,佢惡到全城皆知。拍攝《施公奇案》時,每個演員都有張開工櫈,為了貪方便,收工都會將櫈放在電視城一個公眾地方,第二天開工隨便攞一張櫈用。我的開工櫈好新淨,試過有七日唔使開工,我唔想張櫈畀人攞去用,宣萱就提議:「你寫我個名啦,實冇人敢掂!」我就搵張紙寫上宣萱個名,畫了個骷髏骨頭,下面再加兩條骨打交叉,結果一個星期後,張櫈真係原封不動,我攞起張櫈,仲成個「烘」喺度,證明冇人敢移張櫈,宣萱張櫈都敢郁?真係未死過咩!哈……。

講句公道話,其實宣萱唔係惡,佢係個好有原則的人,她的開工櫈絕對不會借人坐,她認為櫈係好私人的物品,想坐櫈就要自己帶,咁佢又真係冇錯。

濕到冇bra戴

宣萱係個好玩得的人,跟她拍《美味天王》,有場戲係我同鄧一君用杯水去整醒暈了的宣萱,我提議用口含水噴醒佢先夠過癮,宣萱話冇問題,我心想既然咁爽就做盡啲,先用杯水追住佢來噴,再在梳化底收埋盆水,宣萱見勢色唔對拔足而逃,我將成盆水淋去佢背脊,佢全身濕晒,場戲出來效果好好。宣萱完全冇嬲,佢去服裝間時話我:「你要淋就早啲講嘛,我冇帶定多個『爸爸』(bra)呀,依家濕晒點算呀!」係宣萱先可以咁玩,大家好似一家人咁,玩完又唔會嬲。

關詠荷「爆房」

其實我最想為宣萱找個男朋友,可惜我身邊的男人都結晒婚,叫佢等吓啦,睇吓邊個離婚,好多人以為宣萱是愛狗狂,總之男人鍾意狗就一定得,但係全部跌晒眼鏡,連之前個獸醫男友都搞佢唔掂,我諗馴獸師先搞得佢掂,攞住條皮鞭來對付佢!

其次最惡的就是關詠荷,佢真係唔講得笑,得張家輝先搞得掂佢,其他人真係去送死。拍《四大才子》時,有次家輝同佢拍同一場戲,當時佢哋住埋一齊,家輝一早就點關詠荷返去電視城梳頭先,話跟住會返去,到佢整完個古裝頭,PA(助導)竟然話家輝病咗冧廠,我見關詠荷氣沖沖走去攞車,當時唔知發生咩事,夜晚返到錄影廠見到家輝,佢話你知唔知我今朝幾大鑊呀?關詠荷好嬲衝返屋企嘭一聲踢開道房門,再一手拉開張被,當時天寒地凍o架,關詠荷大叫:「死佬,連我都點!」真係咁都得,佢兩個天生一對,無人可以取代。

Profile

姓名:歐陽震華(Bobby)

年齡:50歲

威水史:1982年加入無綫電視藝員訓練班,由跑龍套到配角至漸被睇重,90年代初在《壹號皇庭》中擔正男主角。1997年與拍檔關詠荷憑《醉打金枝》於萬千星輝賀台慶奪「最佳惹笑冤家大獎」,又在2000年憑《洗冤錄》在萬千星輝頒獎典禮中奪「最佳男主角 」,事業更上一層樓。

宣萱讚Bobby合作最安心

宣萱不介意被Bobby視為最惡的女藝員,直言視他這位好友為最愛拍檔,跟他一起開工的日子最開心,更大讚Bobby是圈中難得的好男人及正人君子,絕對不會對女藝人不正經,跟他合作最安心,圈中誘惑雖大,但Bobby從不受引誘,令宣萱至為欣賞。

03
Bobby張櫈寫上宣萱個名,一個星期都冇人敢郁。

「有次同Bobby有場咀戲,拍之前佢喺導演身邊兜咗十個圈,不停游說導演取消咀戲,最後導演都取消咗。睇到Bobby轉嚟轉去真係好好笑,我都未嫌棄佢,佢竟然唔肯同我咀。」宣萱說。兩人合作多次,始終無緣一咀。

至於YoYo(蒙嘉慧)亦大讚Bobby是好拍檔,開工從無悶場,有一次Bobby執到她的車匙,打算整蠱她,半夜收工後堅持陪她去攞車,一心諗住她找不到車匙就會發癲,殊不知YoYo不慌不忙從袋中取出車匙,Bobby吃驚不已,取出拾得的車匙反問:「咁呢條車匙係邊個o架?」原來YoYo曾跟方中信合作拍劇,為了不讓她早走將其車匙扣起,自此YoYo必備兩條車匙開工,估不到可以反過來整蠱Bobby,她笑說:「真係要多謝方中信。」

愈拍愈young

外表肥嘟嘟好可愛的Bobby,合作對手從未受年齡限制,近年對手更愈拍愈嫩口,同樣受到觀眾歡迎。

90年代

Bobby90年代活躍電視圈,1991年與陳秀雯拍攝《壹號皇庭》,1996年跟陳妙瑛拍《天降財神》,1997年與關詠荷合拍《醉打金枝》及《美味天王》,1999年與宣萱合拍《洗冤錄》,對手皆是好戲之人,劇集一出,收視必高企。

千禧年代

踏入千禧年,Bobby除了與關詠荷繼續合作,亦加入多位新血,如2001年跟蔡少芬合作《陀槍師姐III》,2003年跟佘詩曼拍攝《洗冤錄II》,2004年與蒙嘉慧拍《陀槍師姐IV》等。

拍新花旦

近年無綫力捧新進花旦如鍾嘉欣、楊怡,Bobby亦以前輩老師身份教她們演戲,2006年分別跟鍾嘉欣拍《法證先鋒》及與楊怡拍《賭場風雲》,最近再與鍾嘉欣合作《耀舞長安》,更有不俗口碑。

蒙嘉慧open試咀「壓驚」

Bobby演技了得,原來死穴是拍接吻戲,所以採取避得就避之法。

以我嘅輪廓,扁口扁面,好似鹹煎餅咁壓埋一堆,拍kiss戲有咩好睇?你估係陶大宇咩,佢鼻高、下巴兜兜、皮膚又好,側面錫落去幾好睇,睇佢跟陳慧珊、宣萱拍接吻戲真係揮灑自如。到我同蔡少芬(Ada)拍《陀槍師姐》醉住擁吻戲,結果我同Ada錫完面珠、額頭,再攬埋就完成,表現出情到濃時嘅感覺就得,唔一定要激吻,導演都冇符。

0405
蒙嘉慧與Bobby試咀,十分開放。

不過之後同蒙嘉慧(YoYo)拍接吻戲,先知道原來kiss戲可以綵排嘅!嗰次喺尖沙咀當街當巷拍咀戲,拍之前我緊張到騰來騰去,又飲水又食香口膠,YoYo走埋來撩我:「好緊張呀?口臭咩?食咁多香口膠,見你咁驚,都冇乜人啫,想唔想試吓?」kiss戲都有得試?通常呢啲戲唔會綵排,正式埋位先咀落去。好!我又試吓,佢錫落來,問我係咪好啲,我話好啲,佢仲問我仲使唔使試多次。通常拍完男藝人會懶有風度同女藝人講唔該晒,點知一拍完,我講唔該,佢竟然講thank you,邊有女仔咁講o架,佢真係冇得頂。

後尾拍《耀舞長安》YoYo喺化妝間見到我就說:「唉!做女人真係慘,以前你就襯我,過幾年已經襯胡杏兒同鍾嘉欣。」我即刻話:「係呀,遲幾年你做我後母添!」激死佢。

--------------------

June 4, 2012
歐陽震華:畀人勸做幕後

01
Bobby表示訓練班路難行,初入行因無錢使而去當舖變賣奢侈品。

歐陽震華(Bobby)從影卅年,由一九八二年入讀無綫第十一期藝員訓練班,自認是訓練班最醜樣一個,眼見梁朝偉、張兆輝、關禮傑全部出道,自己竟然被勸轉做幕後,心情簡直跌落谷底。

選擇讀無綫藝員訓練班純粹是覺得做明星好威,同班有湯鎮宗、梁朝偉、關禮傑、張兆輝、吳廷燁、吳鎮宇等。我在訓練班入面是最醜樣一個,當時偷睇老師寫評語,梁朝偉及湯鎮宗等評語是「一級小生」,吳廷燁「武打小生」,「歐陽震華」?咦,空咗嘅!無評語,唉!一盆冷水照頭淋。

後來導師問我有無興趣轉幕後,隔兩個星期再問有無興趣做體育組記者,我讀藝員訓練班喎,唔係想做記者,諗住無人簽,但好彩簽到最後一個都簽到我,好似是有人唔簽先簽我,雖然做後備,但都諗住船到橋頭自然直。

02
Bobby(左起)與關禮傑、張兆輝曾合演《黃金十年》。

03
Bobby指DoDo姐為人體貼,拍劇時曾陪他對戲,令他十分感動。

04
梁朝偉在訓練班的評語是「一級小生」,相反Bobby則無評語。

等錢使去當舖

入無綫前打份工每月七、八千元,又不用養家,連打火機都用名牌,但第一年入無綫,就將之前買落的奢侈品逐樣賣,但朋友唔要,又無錢使,就搵朋友幫手去當舖。那時雖然銀包無錢,但都好開心,覺得畢業又可以成為發哥接班人,以為捱完訓練班就得,點知原來是噩夢的開始。

訓練班出來條路都好難行,眼見個個都做主角,《黃金十年》我同張兆輝、關禮傑三個,一睇就覺得張兆輝是男主角,我就配角樣,演技又差,但都算有人識,搭地 鐵聽到人講「呢個司徒咩華呢,一行出嚟就死嗰個茄喱啡……」當時仲拖住女朋友,後來咪買架二手車,但架車霉到穿窿。之後攞架車去賣,當時為揸車無餐食得 飽。

四巨星陪對戲

之後拍《警花出更》,遇上鄭裕玲、劉兆銘、白茵與石修四個天王巨星,有得震無得瞓,畀人鬧到飛起,當時返去背劇本到滾瓜爛熟,到正式埋位監製突然改 對白,吓!入晒腦,臨時改了做唔到,監製叫放消夜,話等Bobby讀熟先拍,但DoDo姐好好,叫PA買消夜返廠,四個巨星陪我對戲,其他人以為DoDo 姐好嚴肅,其實佢都有體貼一面,當時真係好感動。

--------------------

June 5, 2012
歐陽震華:可惜無髮配合

01
Bobby寧願留短髮,都唔想以九一分界見人。

歐陽震華(Bobby)出道之後一直浮浮沉沉,直到九二年《壹號皇庭》,才真正有機會坐上一線小生位置,Bobby好希望可以原班人馬開拍第六輯,不過頭髮短小的他,慨嘆:「無『髮』配合!」

最記得第一次同《壹號皇庭》監製鄧特希見面,阿希話好想開法庭戲,但亦都好冒險,因為法庭戲好沉悶,好少觀眾鍾意睇,所以好靠一班演員。阿希刻意找全部二線演員作良性競爭,我、陳秀雯、陶大宇、宣萱、陳慧珊、駱應鈞等,要我哋做好自己本分,每人都係主線有得發揮,結果拍了咁多集,差不多個個都上晒一線。

讚陳秀雯轉數高

好多觀眾好喜歡我同陳秀雯飾演兩夫妻的一段戲。秀雯轉數好高,好似我哋經常要拍床上傾偈戲,兩個都穿着絲質滑脫脫睡衣,我個角色又衰,講嘢鹹鹹濕濕,萬一有咩反應咪好醜?雖然大家冚住被,但睇到兩個人形分開就不好,秀雯諗到個好辦法,叫道具手足攞了張最厚棉胎來,我問佢:「做咩,唔夠暖咩?」原來佢係想用棉胎捲實我,捲到上心口,上面再冚住被,大家對腳碰埋就唔會尷尬,所以每次拍床上戲我都要做豬腸粉。

其實由第一輯《壹號皇庭》到現在,不知不覺已經廿年,我好想開拍第六輯,我知道觀眾都好想,如果唔係點會每次重播都咁大回響,所以好想重組番這個組合,觀眾都大有眼福,但大家的髮型就點都去唔番以前,就係大宇都去唔番啦,唔好話我呀。

九一分界唔使諗

雖然我頭髮唔多,但無論如何都不會戴假髮,實畀人掟雞蛋,我都接受唔到。其實光頭有光頭靚仔,你睇球星施丹都多人鍾意,做娛樂圈是演員,觀眾如果鍾意睇人多頭髮,咪揀多頭髮的演員嚟睇,總有觀眾唔介意人哋少頭髮,況且我依家又唔係地中海,只是頭髮有些稀疏,咁咪全部剪短晒去,唔通玩九一分界咩,我就不如死咗去,就算剷光佢都不會梳九一分界。

--------------------

June 6, 2012
歐陽震華:我真係咁搞笑

01
歐陽震華希望自己的搞笑演出能令觀眾減壓。

歐陽震華(Bobby)與周星馳有甚麼分別?星爺戲裏笑死冇命賠,戲外卻是個不苟言笑的人;Bobby則完全相反,徹頭徹尾都是人肉笑彈。為甚麼性格如此樂觀?他一語道破:「自己都唔笑,屈埋屈埋咪病囉!」笑一笑,世界更美妙!

我有個朋友識好多喜劇演員,佢話喜劇演員本身一啲都唔好笑,個個嚴肅到不得了,佢問我點解歐陽震華可以咁好笑,做戲好笑,本身都好搞笑。我就答佢我真係咁搞笑!如果成日淨係識得氹人笑,自己都唔笑,屈埋屈埋咪病囉!

捨棄熱鬧甘平淡

好似《壹號皇庭》「余在春」個角色咁,唔係佢似我,係我似佢。個角色幾好玩,對白又啜核,真係好適合我做。其實我以前都唔係咁好笑,拍完《壹》劇後就好似開咗竅咁,個人愈嚟愈識得放鬆同開朗咗,講笑都認真啦!以前有咩自己諗掂佢,依家就算唔搵人傾,咪出去飲吓嘢嘻哈大笑,等個腦放鬆吓。

依家遇到唔開心一定搵朋友訴苦,但朋友愈來愈少,幾千變幾百。人大咗,性格都開始變。以前鍾意四圍湊熱鬧,反而依家少少怕多人。以前蒲中環酒吧好多人,唔識嘅膊頭黐膊頭都傾一晚;依家要有間隔,傾都要搵個熟嘅。呢行抑鬱症多,我依家咁都可能係一種先兆嚟,以前喺Disco嘈到要傾唇語玩骰盅,依家唔可以音樂大聲過我。

美國有調查報告話做喜劇演員長命過做悲劇演員,我依家唔理做咩角色都好,都會滲喜劇元素落去,令人輕鬆吓。成日乸住塊面,石膏像咩?某類觀眾希望輕鬆,食飯都想開心。講真,我都想做動作演員,冇人搵之嘛!其實我好靈活,早前飾演上海民初探長揸電單車,冇人信我郁得。

最怕吊高驚到縮

但我最驚係高同吊威吔,《談判專家》同《陀槍師姐》都試過,七、八樓咁高,嗰條鋼絲牙籤咁,話斷就斷。吊過嗰次之後唔吊得威吔,亦唔落得水,真係好驚!八樓放你落去,用跳樓速度,叫你大啲動作,唔得呀,所有器官都縮啦!

--------------------

June 7, 2012
Bobby牙擦擦:咪堅囉!

01
歐陽震華寄語新人要裝備自己,上位要靠實力。

歐陽震華(Bobby)老早已返大陸拍劇,令不少演員羨慕不已,都說各有前因,他今天積來的果是昨天種的,他寄語後輩簡單一句:「唔好畀香港生活環境寵壞。」有現在的成績,全靠默默耕耘,他還豪氣的說,沒擦鞋沒送袋照攞視帝,這才夠「堅」。

內地嘅夏天,任何地方都係大火爐,只要你開工,時裝都死!唔好話黐晒頭套,舊年八、九月喺大陸拍鍾馗,工作人員話如果唔係就我,四月已經開鏡。有一次熱到爆咗鬚,全部汗嚟,拍到咁熱好忟囉!

02
早年已北上賺人仔的Bobby,適應力極強。

03
Bobby也想多拍港劇,可是檔期不能遷就。

內地拍嘢,要入鄉隨俗。香港人樣樣轉得好快,可能同香港人合作多,內地劇組都有過之而無不及。佢哋基本上唔知我講乜,叫佢加啲想像力,我都唔知佢哋講乜o架,睇埋眼神、身體語言估到囉,上去拍嘢唔好諗住好似香港咁乜都有,但呢啲地方只要有連鎖快餐店就唔使死。

上位靠實力其實

內地愈來愈進步,愈來愈文明。有時去應酬,明知人有企圖咪唔去,唔逼得我,我唔係飲得好勁,係飲唔飲嘅問題,佢哋唔會逼,好文明,邊個敢隊我呀,未死過咩,我覺得依家內地人仲有禮貌過香港人囉!

0405
Bobby笑言老婆大使,所以要勤力做。

我依家少拍香港嘢,想抖一抖,唔係怕辛苦,只係啲期唔啱,我係一個勤力嘅人,老婆都問我點解咁勤力?我話你大使嘛!好多觀眾叫我拍番多啲香港劇,但依家咁多新人,真係好多選擇。依家個個都有經理人,真係好幸福,但要上位真係好講實力,好似我咁冇擦鞋冇送袋,都攞到視帝,咪堅囉!就算返內地都適應到,能屈能伸,唔好畀香港生活環境寵壞。

做個好榜樣

你問我會唔會退休?做乜要退,難得搵到份工自己鍾意又搵到錢,都會一直做落去。新一脫嘅演員都叫我Bobby哥,所以要做榜樣,唔可以失禮,以前Bobby仔可以錯,依家我要提醒番人唔可以錯,不過我都揀人提,試過畀人窒番轉頭,你話乜世界?(完)

後記

Bobby是個真性情流露的人,跟他做訪問實在是一大樂事,難怪他如此得人歡心。Bobby現在最大心願就是希望原班人馬開拍《壹號皇庭》第六輯,因為拍攝該劇是他演藝生涯最快樂的日子,所以Bobby承諾如果能夠開拍得成,他願意減收酬勞,Bobby說:「就算唔知開唔開得成,都想約出嚟傾吓聚吓,咁多年冇見,一定好開心。」希望Bobby這個「皇庭夢」能夠早日實現。

*Credits to orientaldaily

No comments:

Post a Comment