Tuesday, July 7, 2009

"A Bride for a Ride" Opening Theme Video


TVB 王老虎搶親 主題曲 (TVB Channel)

"Legally Snatch a Bride" - Chin Ka Lok, Sammul Chan & Wong Cho Lam

合法搶親 《王老虎搶親》 主題曲 - 錢嘉樂/陳鍵鋒/王祖藍

作曲: 周永恆
填詞: 宋沛言

錢/陳: 搶搶搶我搶了親 亞妹的確係銷魂
娶娶娶娶得你心 代價免問為妳放任
搶搶搶我搶了親 快簽死約做夫人
等等等我想結婚 (她不想只好搶搶搶搶搶了親…)

王: *緣分要等急唔嚟 無謂費心機
明白我心先排期 才能越禁忌
循例敬酒先埋嚟 為何拉扯衫尾
盟誓約好不求其 情誼合禮地

錢/陳: 嬌滴滴風騷美人 凡俗世實難尋
今晚春宵得到妳後我就大笑又還神
浪漫坐大廳的我 盪盪漾萬千的愛
實在係著急 汗又濕 纏住妳嫁畀我
搶搶搶我搶了親 亞妹的確係銷魂
娶娶娶娶得你心 讓我接近面要貼近
搶搶搶我搶了親 一於今晚做夫人
等等等我想結婚 (不空等只管搶搶搶搶搶了親…)

Repeat *

錢/陳: 搶搶搶我搶了親 亞妹的確係銷魂
娶娶娶娶得你心 讓我接近面要貼近
搶搶搶我搶了親 一於今晚做夫人 王: (緣分要等急唔嚟 無謂費心機)
等等等我想結婚 王: (明白我心先排期 才能越禁忌 婚姻需有期)

Updated (July 11, 2009):
My sister told me that it is Wong Cho Lam singing the female part. Now that she had said that, it does sound like Cho Lam's girl voice. Ha ha....

Personal Note: No wonder Sammul said that the theme song was very hard for him to sing! It is because he had to rap! The theme reminds me of Jay Chou's "Huo Yuan Jia". He he....

Chin Ka Lok is very fitted for the character of Wong Lo Fu. Catherine Chau's character sleeps all the time, so you can see her in the back sleeping when Nancy Wu is acting. A female voicing staff dubbed all of Sammul's dressing up as a girl scenes in the series. Ha ha... This is going to be Louisa So's second time playing Gigi Wong's daughter-in-law. Ha ha....

*Credits to tvb

No comments:

Post a Comment