Tuesday, September 30, 2008

TVB 41st Anniversary Light Switching Ceremony

Full Show

010203040505a0607080910

邵美琪超低胸 花旦失色

六叔精神奕奕為無線台慶亮燈

無線41周年台慶亮燈儀式,昨日由行政主席邵逸夫主持,並公布台慶頒獎禮各獎項入圍名單。六叔在應屆港姐張舒雅陪伴下進場,並主持亮燈儀式,見他精神很好,進場時還向記者揮手。

表演節目由新加入無線的欣宜打頭陣,過往其母肥姐也會參與台慶亮燈儀式,現由女兒欣宜繼承表演歌舞。介紹台慶節目項目中,以《珠光寶氣》最大陣仗,眾花旦盛裝行Catwalk,過往是焦點所在的黎姿與蔡少芬,卻被43歲的邵美琪搶盡風頭。邵美琪穿著極低胸裝出場,引來嘩聲不絕。《畢打自己人》藝員接住出場,王祖藍賣口乖說「最愛六叔」,而陳慧琳演出時也不忘祝賀六叔。

佘詩曼排位顯地位

六叔與40多位藝員大合照,站前排中間位置者是地位象徵。汪明荃與鄭裕玲的地位不變,兩人站在六叔身邊,企第一排的皆是女藝人,一邊是《家好月圓》的實力派,另一邊是《珠光寶氣》的花旦,佘詩曼亦置身其中。雖然是一線花旦,但胡杏兒今年卻退到第3排,與新一輩的鍾嘉欣、徐子珊排排企。主力小生也站在第2排,陳豪企正六叔背後,鄭嘉穎、林保怡與郭晉安也在中間位置,而視帝大熱林峰則缺席。

楊怡頒獎禮「飛完再飛」

昨日公布台慶頒獎禮入圍名單,每個獎項有10個入圍名額,《家好月圓》佔據大部分提名。楊怡被視為熱門,但卻沒份角逐視后,她只獲提名最佳女配角獎與飛躍進步獎。曾奪飛躍進步獎的楊怡今次「飛完再飛」,她也覺得奇怪,「落選視后是心中有數,我睇好關菊英」。而胡杏兒亦在視后名單中名落孫山,只能角逐「最喜愛女角色」。

無線製作資源總監樂易玲解釋胡杏兒落選視后提名,「名單是無線總經理、製作部與藝員科所揀選的,以藝人的角色表演作標準。」至於楊怡曾奪「飛躍獎」,為何再獲提名此獎?樂易玲說:「該獎的性質已不同,過往獎勵新人進步,現在是以藝人的人氣與演技進步作準則。」

米雪有信心奪獎

米雪是視后熱門人選,她坦言對奪獎有一定信心,但賽前的預測經常會變動。問到跟無線傾經理人合約是否換獎條件之一?米雪說:「經理人合約洽談中,總之大家也是無線自己人,與獎項無關。」去年奪視后的司棋姐今年也有份提名,但她實行隔岸觀火,「去年已奪獎,應該留機會給其他人」。

黎姿沒有提名心情更輕鬆,她表示每年也被追問奪獎信心,今次沒有提名減免了不少壓力。昨日她穿著密實晚裝一改平日性感姿態,黎姿說:「服裝是贊助的,我覺得邵美琪的性感打扮好正呢!」

*Credits to mingpao and the-sun

Justin Lo 《Ah Tin》


justin02

The new release of Justin Lo's 《Ah Tin》 is a bit of a disappointment for me. First of all, I wasn't expecting that many fast songs to be on this album. The album only consists of ten new tracks and the duration is rather short. The length of the album is 39 minutes.

His first plug, "Didn't Lose Yet" (track 4), sounds like a stolen track from the American music scene. Composer Mark Lui needs to compose different styles of music. The line "I'll give my life to be near you in every way..." in his most recent plug, "Thirty Days", is similar to Aaron Kwok's "In the Name of Love." Maybe it is just me, but "Rich Lady" (track 5) reminds me of Kelly Chen's "Shoes, Shoes". I was expecting "Intoxication" (track 8) to be more rock because Justin composed it with Soler. Justin even used Soler's singing technique to complement the style of the song, but it is not fitted for Justin's voice. Justin should sing more songs where he is able to demonstrate his range of vocal skills just like in his debut album. With all that said, the recommended songs in this album include "Trust Me" (track 3), "Thirty Days" (track 1), "Mrs. Jak" (track 6), and "Miss World" (track 2).

Track List:
01. 三十日 Thirty Days
02. 世界小姐 Miss World
03. 信我 Trust Me
04. 未輸 Didn't Lose Yet
05. 闊太 Rich Lady
06. 側太 Mrs. Jak
07. 雲 Cloud
08. Intoxication
09. 中環 Central
10. 自身 Oneself

"Thirty Days"

"Trust Me"

Go to YesAsia to find out more about Justin Lo's 《Ah Tin》.

Monday, September 29, 2008

Kelly Chen to Be a 'Versatile Wife'

KELLY要做 「乜都得老婆」
kelly02

陳慧琳後天(10月2日)正式下嫁相戀16年的男友Alex(劉建浩),但她今日仍為TVB擔任台慶月的亮燈表演嘉賓,完成這項工作之後,Kelly正式休息準備做劉太。婚前的Kelly接受了本報訪問,暢談即將為人妻的心情,這位「最勤力的準新娘」笑言婚禮會是最「豪」——靚得豪與喊得豪,她相信一定會為婚禮的氣氛而感動落淚;她更笑言為人妻何止擁有三從四德,她是「乜都得老婆」,唯一唔得就是不能叫她悶在家中不工作。

記:記者
K:陳慧琳

被稱為「最勤力的新娘」,Kelly馬不停蹄,前天去完馬場即到內地演唱,昨日返港,今天又為TVB台慶月擔任亮燈表演嘉賓,完成演出之後才真正休息,好明顯TVB希望由她的喜事,加上TVB台慶而達到「喜上加喜」效果。

記:是否知道TVB為何找妳做嘉賓?

K:我真的沒有深究是否雙喜臨門,有時間就做,不過我今年真係好開心,做到的事情都是自己最想做的,好像拍到《江山美人》,做到一個真正屬於自己最想做的演唱會,當然最難忘就是結婚了,2008年真的帶給我最美好的回憶。

記:做人老婆要三從四德,妳最「得」是否生得食得又煮得?

K:哈哈!我係「乜都得老婆」呀!只有一樣唔得,就是不能叫我坐在家中唔做野,因為工作給予我很大滿足感,我婚後一定要繼續做,除非有BB。不過到時我胎兒穩定了,都要出來見見大家,否則好悶呀!

互相信任維繫感情

Kelly一向是大家眼中的「完美女神」,沒什麼瑕疵,但在她眼中,準老公Alex是否是上帝賜給她最完美的禮物?

K:到目前為止,Alex都是上天給我最完美的禮物,也希望繼續保持,不會改變啦!

記:夫妻相處,很多過來人都說是「忍耐、溝通」,妳有否想過兩夫妻相處之道是什麼?與Alex有哪方面最夾與最不夾?

K:我們最夾應是天生的樂觀與不拘小節性格,大家都不會計較,而最唔夾我覺得是Alex天生外向,朋友亦都好多,我就比較戀家,不太懂得交際,但這只是小問題,所以他喜歡和朋友去傾偈,我一定畀他去街,因為我信任他,我覺得信任是我們相處最大前提。我們彼此都會留一點私人空間給大家。

喊得豪 靚得豪

Kelly坦言大家一直都是分開住,突然家中多了一個人,對他們來說是個考驗,需要適應彼此的生活習慣,所以婚姻對她來說,最大改變就是生活中必須適應身邊多了一個伴。

記:妳的婚禮可說是最公開式,但妳從沒標榜婚宴用了逾百萬元,抑或用什麼來襯托這個「郎才女貌」的童話式婚禮,其實婚禮上最「豪」是什麼?

K:我都會好「豪」,但只在於「靚得豪」與「喊得豪」,大家都知我有幾貪靚,所以當晚一定是盡情的靚。雖然好多新人都怕在婚宴上喊,但我覺得如果是感動的眼淚,我一定不會忍,盡情去喊,因為這一晚屬於我和Alex的畢生回憶,希望這一夜是完美的婚禮。
搞笑版《紙醉金迷》贈興Kelly一向人緣好,所以好友雷頌德也為她贈興,把她的《紙醉金迷》改編成搞笑版,邀請甄健強重新填詞,Kelly亦已重新錄音,歌名為《囍菜》,並會在婚宴第一道菜(鴻運乳豬全體)時播放,相當獨特。

唱片公司又特別趕製於Kelly大喜之日前推出「陳慧琳Love Fighters演唱會08」VCD及DVD,好讓所有歌迷及Kelly留念,3碟裝共收錄34現場演繹歌曲,更包括Kelly宣布婚訊及3度Encore的片段,與大家一起為Kelly慶祝這個難忘一夜。

《囍菜》 "Wedding Dinner" (parody version of 《紙醉金迷》)

作曲: 雷頌德
填詞: 甄健強

若你經已很餓 搵到位安樂坐好
宣佈好事 起菜你已等到
就快吃翅你要點_醋 要咁先似宴會
吃得高興就企起伴舞
飲酒抑或飲可樂 亦全情為你效勞
想傾偈定聽音樂 現場能為你做到
讓最開心氣氛 你都感覺到
聯歡最重要實行未怕嘈
願你將 這塊鬆脆的乳豬 夾俾身邊果位
仲要起勢郁你雙筷子 肥少少都不計
這夜裏裏貴客有_睇 名餚靚菜至夠揮
邊位吃得多才是最威
願我 親愛尊敬的各位 快飲多杯啦喂
仲要跟我爽快的碰杯 豪飲不必收掣
這夜全場個個也最親 全場個個靚爆燈
好到沒法子 代替
這夜全場個個也最親 全場個個靚爆燈
准我大讚 奉承大家
好答謝你的 賀禮

「劉陳聯婚」程序表 "Lau & Chen Wedding" Schedule
kelly03

Personal Note: Wow! Kelly is getting married in 3 days!!! They are going to tie the knot after 16 years. That is so exciting! I have already purchased "Kelly Chen's Love Fighters Concert" on DVD to show my support for Kelly! Go, Kelly!

*Credits to mingpao

Sunday, September 28, 2008

"The Four" Promotional Event 3

TVBE Clip


maming02

The cast members of "The Four" were present at a kindergarten school promoting the series. All of the constables were there, except for Sammul Chan. Sammul is in Iceland filming a travel documentary for TVB. After the airing of "Speech of Silence", Ma Ming has gained a bunch of little kid fans. During the event, he was surrounded by them. He also lifted two little girls in his arms, making one of them very giddy.

010203040506070809101112131415161718192021

Personal Note: That little girl is so cute covering her mouth both of her hands. I guess many little kids liked Okay Jai. Ha ha! Also, these t-shirts look very similar to the ones Ma Ming and Kate wore at the first promo of "Speech of Silence".

kate_kennethkate_kenneth02kenneth_kate02

"The Four" Episode 6

"The Four" Episode 7

"The Four" Episode 8

"The Four" Episode 9

"The Four" Episode 10

*Credits to www.raymondforest.com, tvb.com, tungstar, ronstation, the-sun, and appledaily

Saturday, September 27, 2008

"The Four" Comic Strip Corrected

comics01

Hey! TVB finally fixed the comic strip. They messed up back then, and had Cold-Blooded beside Raymond's name and Emotionless beside Ron's name.

I wonder if they are going to update that section on TVB.com? I hope they do because I would like to see more. Very nice!

*Credits to tvb.com

Four Fa Dans Holding Up the Sky

4dans014dans02

This is a Mainland article of TVB's Four Fa Dans: Flora Chan, Jessica Hsuan, Ada Choi, and Kenix Kwok. The Four Fa Dans are irreplaceable!!!

Flora Chan - Intelligent and Graceful 知性優雅

Jessica Hsuan - Versatile and Natural 剛柔並濟

Ada Choi - Beautiful and Strong 美麗堅強

Kenix Kwok - My Fair Lady 大家閨秀

Note: The only thing I would disagree with in this article is that Ada won the title of 'Best Actress', and not 'My Favourite Female Lead' I believe she won the award for "Healing Hands", not for "Secret of the Heart".

可盈真係紅得太快, 同女主角獎無緣.

Friday, September 26, 2008

靚相館 - 余文樂 Shawn Yue


shawn02shawn03shawn04shawn05shawn06shawn07shawn08shawn10shawn11shawn12shawn01

*Credits to baidu