Monday, June 5, 2006

Quotations from TVB Series

I grew up watching TVB series, so I will be posting up some quotations from their series. Many of them are very memorable. I was reading an issue of TVB Weekly, and I came across a section labelled, "Top Ten Classic Quotes". The writer surveyed fifty artistes and came up with these results.

Top Ten Classic Quotes
1. "老婆仔,我哋去洞房囉." - 丁常旺《戇夫成龍》
2. "飲啖茶, 食個飽." - 段飛《蓋世豪俠》
3. "Yo!,駛乜驚呀!" - 孫悟空《西遊記》
4. "人善人欺天不欺, 人惡人怕天不怕." - 丁蟹《大時代》
5. "我唔係契丹人! 我唔係契丹人!" - 喬峰《天龍八部》
6. "格格Jel Jel." - 尚人《兄兄我我》
7. "So What!" - 方謹昌《流氓大亨》
8. "你阿爺o丫!" - 韋小寶《鹿鼎記》
9. "你班耆英同麻英!" - May May《真情》
10. "又如何?" - 余樂天 (阿Lok)《男親女愛》
"Off!" - Miss Mo《男親女愛》
To me, I thought that these weren't classic enough. The following quotes are memorable as well as classic.
"係咁先! 唔係咩呀!" - 木咀輝《親情》
"你媽我登!" - 木咀輝《親情》
"唉! 又洗米啦!" - 洗米華《城市故事》
"吹乒乓." - 韋諾《香城浪子》(黃日華)
"你嗰大隻講!" - 舅父東《新紮師兄》
"我封你做我偶像囉." - 楊澤霖 飾演詹秉熙師傅《畫出彩虹》
"你咪當我LuLu呀!" - 歐嘉寶《兄兄我我》
"你講野呀?" - 段飛《蓋世豪俠》
"我哋係醒字派嚟呀嘛!" - 尚天堂《老友鬼鬼》
"你個PK呀!" - 尚天堂《老友鬼鬼》
"咪當我Robert呀!" - 尚天堂《老友鬼鬼 》
"馬小靈, 妳在何處馬小靈, 我王小虎空有威名." - 何鑫淼《他來自江湖》
"先生幾多位,mark開邊條仔?" - 何鑫淼《他來自江湖》
"我係花果山水簾洞美猴皇齊天大聖孫悟空!" - 孫悟空《西遊記》
"話之你!" - 程如寶《開心華之里》
"你都低低哋!" - 低B瓊《真情》
"問世間, 情是何物, 直教生死相許." - 李莫愁《神鵰俠侶》
"食得又訓得,我係OK得!" - 游自得《闔府統請》
"有強哥, 冇奔波, 呵呵呵!" - 游自強《闔府統請》
"並非浪得虛名!" - 石美《皆大歡喜》
"Hur Hur 聲!" - 石美《皆大歡喜》
"咪就係咁之嘛!" - 鄭艷《錦繡良緣》
"之嘛, 之嘛!" - 程智勇《錦繡良緣》
"Come on, go go go!" - 過少哲《美麗在望》

The following quotes are long, funny, and fun to say.
"亞太區國際業務, 海外營業部高級經理, 並唔係浪得虛名." - 蕭顯華 (蕭公子)《絕世好爸》
"我拾義妹,義字行頭,為民除害,除暴安良,鋤強扶弱,捨己為人,人民愛我,我愛人民." - 陸拾義《秀才遇著兵》
"我係如來佛祖玉皇大帝觀音菩薩指定取西經特派使者花果山水簾洞美猴王齊天大聖孫悟空啊! 型到跌渣!" - 孫悟空《齊天大聖孫悟空》
"涼風有信, 秋月無邊, 虧我思嬌既情緒, 好比度日如年, 雖則我唔係玉樹臨風, 瀟洒倜儻, 但我有廣闊既胸襟, 加強勁既臂彎...." - 韋小寶《小寶與康熙》
"我係江湖上人稱水上小白龍, 能夠連續三日三夜喺水中氣都唔喘, 生食魚蝦蟹都面不改容既小白龍韋小寶" - 韋小寶《小寶與康熙》
"哼!你呢個卑鄙無恥下流賤格社會嘅人渣敗類拆白黨死飛仔!" - 李奇《難兄難弟》
"我哋做兄弟嘅, 三個人, 一條命, 有今生, 冇來世, 兩'協'插刀, 上刀山, 落油鑊, 歡樂今宵!" - 駱天佑/吳大興/司徒拔《烈火雄心》

Quotation Sing-alongs
"佢人智勇甚威風廣東有位伯夫叫做黃飛鴻!" - 林蘇 (牙擦蘇)《我愛牙擦蘇》
"大無畏,不惜一切 為人永遠不顧自危, 熱誠為大眾, 為人為到底,重重危難救大眾出重圍." - 南山三虎《烈火雄心》
"滑滑呀嘟嘟似豬羔咁滑, 牛油蛋撻冇咁滑. 迷人面珠我好想錫一啖, 味香滑, 如食新鮮蛋撻." - 麥守正《巨人》
"財來自有方一世有排旺!" - 余樂天 (阿Lok)《男親女愛》
"你又醒目,我又醒目,磨沙搓泥,呀確係手熟,呀確係手熟." - 魯輝《孖仔孖心肝》

Encouraging and Meaningful Quotations
"無嘢搞佢唔掂嘅!" - 方家輝《新鮮人》
"又唔駛生又唔駛死!" - 邵麗華《新鮮人》
"只要有鬥心,鐵杵磨成針!" - 甘元《勇往直前》
"享受過程不問結果!" - 蘇怡《衝上雲霄》
"唔駛騰, No problem!" - 莫作棟《棟篤神探》
"船到橋頭自然直!" - 孟麗君《再生緣》
"做人最緊要忠直, 就算要乞食, 腰骨都要挺直!" - 謝源《難兄難弟 》
"我唔係傻㗎,我只係單純!" -丁常旺《 戇夫成龍》
"頭向天, 腳向地, 面向關二哥, 距離六呎四!" - 尚天堂《老友鬼鬼》
"好嘅, 壞嘅, 都總會有, 總會過, 自已一樣有好嘅, 壞嘅, 其他人都會有㗎." - 周世芬《吾係差人》
"所以好嘅, 壞嘅都會發生. 我哋瞇埋眼深呼吸唔係去逃避, 而係比自己冷靜一下去諗一諗. 到再張開眼嘅同時, 就係解決問題嘅時候." - 林志剛《雷庭第一關》
"記憶係痛苦嘅根源! 我哋唔係電腦. 我哋無能力隨心所欲, 將唔鍾意嘅記憶全部刪除. 發生過嘅事, 哩一世都會記得. 一世都會跟住你!" - 林志剛《雷庭第一關》
"If you think you can, you can!" - 蔣進《大家族》
"對女人, 最緊要有誠意. 佢想飛出你手指罅, 呢世都唔使旨意." - 余在春《壹號皇庭五》
"一家人最緊要整整齊齊, 平平安安." - 《萬里長情》

Funny Ones
"若要人不知,唔太低B!" - 莫作棟《棟篤神探》
"劈啪你個隆的咚!" - 孫悟空《齊天大聖孫悟空》
"咪當我係搖搖!" - 吳大興/司徒拔《烈火雄心》
"你份人無咩點, 不過衰在命短." - 吳大興《烈火雄心》
"我哋行消防嘅!" - 吳大興《烈火雄心》
"Wala Wala!" - 駱天佑《烈火雄心》
"Who am I?" - 劉海寶《烈火雄心》
"姐仔!咪攪嘢喎!" - 關家仁《緣來沒法擋》
"食得多, 屙得多, 好似Raymond哥!" - 余在春《壹號皇庭四》
"拿拿拿都唔知喺邊度學埋d咁嘅衰野, 次次唔係扮嬲就扮走左去唔埋單." - 余在春《壹號皇庭四》
"o彭o彭聲!" - 韋小寶《小寶與康熙》
"罰你跪榴蓮, 頂菠籮!" - 《兄兄我我》
"你想play我? 你save啦!" - 過少哲《美麗在望》
"You are not a horse!" - 《大澳的天空》
"嘅嘢, 嘅嘢!" - 張美真《夢想成真》
"奇哥, 你都無解嘅!" - 程寶珠《難兄難弟》
"有冇So先?" - 賀高升《花木蘭》
"會餓死老婆, 仲瘟~臭屋添?" - 丁常旺《戇夫成龍》
"你係咪要我成世嫁唔出, 成世做老姑婆, 你先至開心呀?" - 李笑好《阿旺新傳》
"我貴為鑠蘭格格, 一出娘胎就高人一等!" - 喜搭臘·鑠蘭格格《我的野蠻奶奶》
"唔掂當!" - 慕容珠《師奶強人》
"係威喎!" - 慕容珠《師奶強人》
"你咪當我老花呀!" - 李小森《師奶強人》
"一千幾百, 尤如垃圾." - 簡靜美《師奶強人》
"幾好呀! 都冇解!" - 許大廣 (大隻廣)《大鬧廣昌隆》
"叻靚醒." - 紀開心《心花放》
"鬥! 就係本宮嘅擅長!" - 鈕姑祿·如玥《金枝慾孽》

No comments:

Post a Comment