Sunday, June 28, 2009

Steven Ma Praises Tavia Yeung

In Steven Ma's eyes, Tavia Yeung is a very good partner in every sense. "The old Tavia didn't have fire in her innermost feelings, but during the filming of 'Sweetness in the Salt', she did some reorganization. Her acting is now different. She is very detailed in filming every scene, and she is in the ready position when the cameras start rolling. There is an episode where it talks about me catching a virus, so I had to stay in an abandoned temple. She was acting with me through a doorway. We couldn't stop crying. That type of 'parting forever' feeling was done in one take. After filming that scene, we couldn't help but hug each other. The filming crew members were clapping their hands. I am very happy to have met such a great actress. I hope this series will become one of her representative works in her acting career".

堅毅不屈16年 讚楊怡夠認真 馬浚偉:我真係好想做奸人!

主持:黃柏高

馬浚偉是個不可多得的藝人,勤奮、正直、好學,每遇挫折總會堅毅不屈、勇往直前;要知道,當年是我一手把他帶入樂壇,那時候,馬仔已成功俘虜萬千少女心,首張專輯《幸運就是遇到你》大受歡迎。輾轉16年,今天看到馬仔在電視圈的成績便知道我沒看錯,新劇《碧血鹽梟》演活亦正亦邪的高官,無時無刻都在情與義的取捨間游走,今天難得一敘,馬仔忍不住向我大爆結局內容精髓,又透露渴望演繹有靈魂的奸角和推出新專輯的計劃,我相信不久將來,馬仔的願望將會逐一實現。

跟馬浚偉在華納唱片只短短合作了三年,然後彼此各自離開,他得到曾勵珍(珍姐)及李添勝(添叔)提攜,在電視圈大展拳腳,今天看到他的成績,實感欣慰。

「我記得第一次係為《鹿鼎記》試鏡,當時小春做韋小寶,我做康熙,未試過剃頭拍清裝,當時好驚,仲要之前係劉德華做呢個角色,我點敢挑戰呀?個心好唔想揀中我,o個陣真係諗住推o架,添哥知道我擔心就同我講:『你個樣梗係拍古裝啦,完全o岩晒呀!』然後再教我點樣去挑戰一個角色,畀到我好大鼓勵,結果拍到依家。」

爆結局劇情匪夷所思

由95年的《鹿鼎記》到現在,馬浚偉在電視圈浸淫了十四年,演技愈趨成熟,在新劇《碧血鹽梟》入面,演活一位亦正亦邪的緝私營官員聶致遠,由內心戲的發揮以至到情緒表達均掌握得宜,一點也不比柴九哥遜色。

「聶致遠係一個處於黑白兩道o既官,正與邪、情與義之間走鋼線,內心戲好複雜,可以話我入行以內最花心思去演繹的角色。呢套劇亦係我入行以來打得最多o既一部,想動作做得好,只有努力練習,試過羅把刀返屋企練,埋位前又練,要做到好流暢,加上替身、剪接都做得好,轉身落地都夾得好靚,令我睇落好似高手咁,其實拍打戲千祈唔好怕辛苦,出o黎效果好好多,__都用替身,效果會相差好遠。其實呢套唔係一部正常o既清裝劇行法,特別係結局篇,劇情唔按常規出牌亦相當驚人,總之好好睇。」

讚楊怡有團火

馬浚偉跟劇中情人楊怡繼《匯通天下》後再續前緣,兩人能否在《碧》中彌補當年的遺憾,自是本劇焦點之一。但在馬仔眼中,楊怡是一個不折不扣的好拍檔,能跟這樣一個好的對手合作已很無憾。 「以前o既楊怡內心仲未有一團火,但拍《碧》o既時候,佢經過一d整理,演戲態度已經唔同晒,佢拍每場戲都好仔細,一埋位就到,好似有一集講我染上瘟疫_我匿o係破廟度,佢隔住個門口同我做戲,我地兩個都喊到收唔到聲,o個種生離死別o既感覺完全一Take過,拍完之後我同佢都忍唔住互相擁抱,工作人員都齊齊拍手,能夠遇到呢種咁好o既演員真係好開心,希望呢套劇能成為佢演藝生涯中其中一套代表作。」

苦練歌藝積極備戰

雖然久未推出專輯,但唱了不少主題曲的馬浚偉亦渴望再度推出個人專輯,雖然大家都知道現今香港樂壇已不復當年勇,但只要不放棄便有機會遇到好歌,我相信馬浚偉在樂壇仍然能夠闖出另一片天。

「我試過好多唔同角色,但我真係好想演奸角,做個有血有肉的大反派,奸人好難做,情況等同唱歌,我仲想出唱片o架,為o左方便練歌,我仲o係屋企裝o左套卡拉 OK,可以搖控點歌,唱o既仲係出Show用o既咪,我對唱歌仲好有興趣,而幸運地,每套劇o既主題曲都係自己唱番,希望有一日可以出一張主題曲 Collection再加一兩首新歌,咁就最好啦。」

*Credits to headlinedaily

8 comments:

  1. Oh, I remember that scene Steven was talking about, even though I didn't watch SITS much, I heard they did it in one shot? ^.^
    His interview's with Paco will be in East Weekly Magazine, I think. :)

    ReplyDelete
  2. Yes, Steven and Tavia did film that scene in one take.

    Isn't 頭條日報專訪 Headline Daily? :)

    ReplyDelete
  3. Uh, I don't know, but everytime I turn to the back of the page of East Weekly, it always has a interview page with Paco + guest.

    ReplyDelete
  4. Paco's interviews probably gets published in both Headline Daily and East Weekly. :)

    ReplyDelete
  5. Steven's next TVB series is with Sonija.This will be interesting ;)

    ReplyDelete
  6. Thanks, sehseh. I just read it at stevenma.org. She just decreased my anticipation for the series now. I didn't even wanted to tweet about it. Too bad!

    ReplyDelete
  7. But I'm also perplexed... so many leading actress in this series? Got Yoyo, Fala also... did Yoyo switched with Sonija?

    ReplyDelete
  8. Steven might be filming a Leung Choi Yuen series with Sonija after "Transferred Connection of Temptation"?

    ReplyDelete